Zonder moeite drie kilo afvallen! Leave a comment

Je fit voelen, vol energie, vrolijk, atletisch, dat wil toch iedereen?

De realiteit is vaak anders. De dingen die je moet doen om je fit, vol energie,vrolijk en atletisch te voelen kosten energie. En die energie ontbreekt er nou net aan na een dag op kantoor. Het voorgenomen uurtje sporten wordt ingeruild voor een avondje op de bank en het dieet om die paar kilootjes kwijt te raken verdwijnt als sneeuw voor de zon door het uitgeputte gevoel dat je hebt na een dag hard werken.

Ergens gaat het fout. Je geeft de schuld aan je eigen gebrek aan doorzettingsvermogen en gaat op de oude voet verder. En dit ritueel herhaalt zich keer op keer.

De fout ligt niet bij jou, maar bij je inactieve houding gedurende de dag. Wanneer je hier iets in veranderd geeft dat grote resultaten. En het meest opmerkelijk is, wanneer je je zittijd per dag met een vierde verminderd val je zonder dat je er ook maar iets voor hoeft te doen in het eerste jaar gemiddeld drie kilo af!

Meer staan/bewegen heeft alleen maar voordelen; het is effectief voor

  • Het verbeteren van de bloedcirculatie
  • Activeert de grote spiergroepen
  • Stimuleert de bloedcirculatie
  • Behoud gezonde stofwisseling
  • Verbetering van de houding en mobiliteit
  • Hogere concentratie en productiviteit
  • Meer zelfvertrouwen

Zuurstof stroomt gemakkelijker naar je hoofd en stimuleert endorfines. Wanneer je een belangrijk telefoongesprek moet voeren of een moeilijke discussie moet beëindigen, zal het je makkelijker afgaan wanneer je gaat staan.

Bepaalde taken worden sneller uitgevoerd als je staat. Je zult verbaasd zijn hoeveel sneller eenvoudige taken zoals het doorlopen van de inbox of “to do” lijst sneller gedaan kunnen worden.

Bewegingen die je kunt doen zonder dat je er erg in hebt gedurende de dag;

 

Gebruik zoveel mogelijk de trap.

Werk je op tien hoog, geen excuus! Loop tot waar je kan, en pak dan pas de lift.

 

Squat!

Niet vaak, maar veel. Bij ieder toiletgebruik maak je drie squats. Ga net niet zitten op de bril en weer staan. Doe dit drie keer. Serieus, je merkt het niet qua inspanning, maar het geeft een resultaat! Nb; heb je hoge nood, doe dit dan na het plassen. 😉

 

Water!

Niets is zo belangrijk als het voldoende drinken van water. Loop ieder uur naar de kraan voor een nieuw fris glas. Je concentratie is na het loopje verhoogd en je komt vanzelf aan de goede hoeveelheid van twee liter per dag. Ook komt het de squat oefening ten goede.

 

Niets is zo belangrijk als het voldoende drinken van water. Loop ieder uur naar de kraan voor een nieuw fris glas. Je concentratie is na het loopje verhoogd en je komt vanzelf aan de goede hoeveelheid van twee liter per dag. Ook komt het de squat oefening ten goede.

Probeer het zelf en je zult versteld staan. Ik geef diverse trainingen op kantoor die in het teken staan van vitaliteit en je gezond en fit voelen.

Wil je meer weten over begeleiding naar een dynamische werkomgeving? kijk bij mijn trainingen via Gezond & Fit. Voor actieve werkplekken ben je hier bij Zitstadiscounter.nl op het juiste adres!

Dynamische groet Mariëtte

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: